بررسی رتبه خم های بیضوی از نوع (y2=x(x-p)(x-2به ازای اعداد اول p

پایان نامه
چکیده

یک خم بیضوی e یک چند گونای جبری است که با تعریف یک عمل جمع روی نقاط به یک گروه آبلی متناهی مولد تبدیل می شود و ساختار آن بنابر قضیه ی اساسی گروه های آبلی و قضیه ی موردل به صورت e= zr + ztors می باشد. که در آن r? 0 رتبه ی خم بیضوی نامیده می شود. دسته بندی خم های بیضوی با استفاده از رتبه ی آن ها یکی از مسائل کلاسیک می باشد. در این پایان نامه با استفاده از روش 2- نزول به بررسی رتبه ی خانواده ای از خم های بیضوی به صورت y2= x(x-p)(x-2) می پردازیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مساله اعداد همنهشت و حدسیه BSD درباره رتبه خمهای بیضوی

در این مقاله مساله حل نشده تاریخی اعداد همنهشت مورد مطالعه قرار گرفته و ارتباط تنگاتنگ این مساله با حدسیه BSD درباره رتبه خمهای بیضوی روی میدان اعداد گویا مطرح شده است. حدسیه BSD یکی از مسائل یک میلیون دلاری بنیاد ریاضیات کلی است که توسط بیرچ و سوینرتون - دایر در سال 1965 میلادی بیان شده است.

متن کامل

آشنایی با رمزنگاری خم های بیضوی

بخش بزرگی از رمزنگاری در سال های اخیر به رمزنگاری خم های بیضوی اختصاص یافته است. خم های بیضوی دسته ای از خم های جبری با ساختار گروه هستند. رمزنگاری خم های بیضوی یک روش رمزنگاری کلید عمومی مبتنی بر نظریۀ خم های بیضوی است که با استفاده از ویژگی های خم های بیضوی به جای روش های قبلی مانند تجزیه به حاصل ضرب اعداد اول، امنیت بالاتری را با طول کلید کوتاهتر فراهم می کند. این بخش از رمزنگاری در توافق و ...

متن کامل

خم های بیضوی به پیمانه p

ما ابتدا سه حدسیه ی sun را در مورد تعداد نقاط گویای خم های بیضوی روی میدان fp , که مربوط به هم نهشتی درجه ی سوم و مانده ی درجه چهار می باشد,ثابت می کنیم. و یک سری مثال ها و نکات مربوط به این حدسیه ها راارائه می دهیم .

15 صفحه اول

مساله اعداد همنهشت و حدسیه bsd درباره رتبه خمهای بیضوی

در این مقاله مساله حل نشده تاریخی اعداد همنهشت مورد مطالعه قرار گرفته و ارتباط تنگاتنگ این مساله با حدسیه bsd درباره رتبه خمهای بیضوی روی میدان اعداد گویا مطرح شده است. حدسیه bsd یکی از مسائل یک میلیون دلاری بنیاد ریاضیات کلی است که توسط بیرچ و سوینرتون - دایر در سال 1965 میلادی بیان شده است.

متن کامل

تجزیه اعداد با استفاده از خم های بیضوی با خم های ادواردز

تجزیه اعداد، یکی از بیشترین مسائل مورد مطالعه در نظریه الگوریتمی اعداد و رمزنگاری می باشد. روش ‎‏‎تجزیه اعداد با استفاده از خم های بیضوی‎ ‎‎(ecm)‎‎، که به روش لنسترا‎ ‎‎معروف است، در حال حاضر، یکی از بهترین روش ها برای تجزی? اعداد است. شکل های مختلفی از خم های بیضوی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته اند، که می توان به خم های سویاما‏، خم های مونت گومری‏، خم های ادواردز‎ و خانواده های توسیع یافت? خم...

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه تربیت معلم - تبریز - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023